Platte buik

Veel vrouwen kunnen beamen dat een buikje moeilijk weg te krijgen is. Er zijn ontelbaar veel producten op internet of in de winkel die ‘binnen enkele weken’ een platte buik beloven, maar het wondermiddel is nog niet gevonden. Nieuwtje: die bestaat namelijk niet. Zelfs veel sporten kan zinloos zijn om dat vervelende buikje helemaal plat te krijgen!

Platte buik tips

Sommige mensen zullen nooit helemaal een platte buik krijgen. Het wordt vooral moeilijker naarmate de jaartjes zijn gaan tellen. Met de volgende gezonde tips worden je spieren sterker, verbrand vet en heb je de meeste kans op een platte buik.

Het is niet zo dat enkel het uitvoeren van buikspieroefeningen ervoor zorgt dat je een platte buik krijgt. Plaatselijk afvallen bestaat namelijk niet. Je kunt dan wel een gespierder en afgetrainde buik hebben, maar onder een laag vet beleef je daar weinig plezier aan! Focus je dus niet alleen op dat buikje, maar op je hele lichaam. Je zult zien dat je buik vanzelf gespierder en platter wordt.

Wie op een verantwoorde manier een platte buik wil krijgen moet veel cardio oefeningen doen. Door cardio verbrand je namelijk (buik)vet. Bij cardio kun je denken aan fietsen, hardlopen, steppen, crosstainer, roeien, zwemmen, tennissen enzovoort. Het zijn de duur- oefeningen van matige intensiteit die de oplossing zijn voor je buikje. Enkele keren per week 30 minuten trainen maken al een verschil! Regelmatig een lange wandeling doet ook al wonderen.

 

Een tip voor een platte buik die we op internet tegenkwamen was venkel. Venkel is een groente die niet heel vaak in de Nederlandse keuken voorkomt, maar het heeft toch een heerlijk frisse, anijsachtige smaak. Het is een groene die erg goed voor je is én voor een platte buik kan zorgen. Venkel is namelijk eetlustremmend en stimuleert je spijsvertering. Je kunt het eten door het bijvoorbeeld in dunne plakken te snijden en toe te voegen aan een frisse salade. Venkel is ook heerlijk om te grillen.

Vet verbranden buik

Om een platte buik te krijgen moet je vet zien te verbranden in je buik. Creëer dus spiermassa. Het is namelijk heel simpel: met spiermassa verbrand je vet. Heb je meer spiermassa, dan verbrand je dus meer vet. Je stimuleert hiermee de vetverbranding. Creëer dus in je buik zone meer spieren door het uitvoeren van buikspieroefeningen en de platte buik is al om de hoek! Als je je spieren sterker maakt, kan dit zelfs bijdragen aan het voorkomen van rugklachten.

Buikspieroefeningen

Het uitvoeren van Buikspieroefeningen is nodig om een platte buik te krijgen en te behouden. Het geeft de buik bovendien vorm. Je kunt heel eenvoudig thuis je buikspieren trainen om die mooie, platte buik te kunnen showen de volgende zomer. Het maakt de drempel ook lager, omdat je voor buikspieroefeningen niet naar de sportschool hoeft te gaan. Doe buikspieroefeningen echter wel verantwoord, anders heb je de kans op blessures (vooral met sit-ups!). Wat je het best kunt doen zijn crunches. Je gaat dan plat op de grond liggen, zonder kussentje. Vervolgens buig je je knieën met je voeten plat op de grond, zo’n 30 centimeter van je billen. Je handen leg je achter je hoofd of nek en je oefent hierop geen druk uit. Nu buig je je schouders naar je heupen. Kom alleen met je schouderbladen van de grond, niet verder. Hou de positie even vast en kom weer terug naar de grond. Dit herhaal je een aantal keer. Het ligt aan je fysieke toestand hoe vaak je dit kunt doen. Deze buikspieroefeningen zijn samen met de cardio en gezonde voeding een perfecte combinatie voor een gespierde platte buik.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>