10x gezonde tussendoortjes

10x gezonde tussendoortjes

Het nieuwe jaar is begonnen en de zomer is toch al dichterbij dan je denkt. Je wilt natuurlijk weer schitteren in leuke jurkjes en bikini’s, dus tijd om in shape te komen!

Gezond eten is nooit lastig geweest voor mij. Het zijn de tussendoortjes die me de das om doen. Een koekje hier, een snoepje daar en een kantoorbaan helpt daar al helemaal niet bij. Toch zijn de ongezonde tussendoortjes goed te vervangen door lekkere, gezonde tussendoortjes. Wij zetten 10 gezonde tussendoortjes voor je op een rij.

1. Fruit

Ik ben gek op fruit. Heb je zin in iets lekkers of iets zoets, pak dan eens een lekkere sappige appel of mandarijn. Deze zitten bomvol fruitsuikers én vitamines.

2. Snoeptomaatjes

Snoeptomaatjes zijn ook erg gezonde tussendoortjes die je ook nog eens een vol gevoel geven als je er genoeg van op hebt. De ronde gele zijn echt een aanrader! Deze zijn heerlijk knapperig, sappig en zoet. Hou je niet van tomaten, dan kun je natuurlijk ook kleine worteltjes of snoepkomkommertjes kopen.

3. Noten

Een handje noten per dag (ongezouten uiteraard) is erg goed voor je én een lekker, hartig tussendoortje.

4. Soep

Soep is een ideaal gezond tussendoortje. Je kunt het beste de soep zelf maken, zodat je weet wat erin zit. Maak bijvoorbeeld een grote pan heerlijke tomatensoep, uiensoep of groentesoep en vries het in. Zo kun je er een lange tijd van genieten!

5. Rijstwafels met pindakaas

Rijstwafels bevatten bijna geen calorieën, maar hebben wat mij betreft wel wat beleg nodig. Beleg het bijvoorbeeld met 20+ of 30+ (smeer)kaas of een laagje pindakaas.

6. Pure chocolade

Als je, net als ik, toch niet van de chocolade af kan blijven, kies dan voor pure chocolade met het liefst meer dan 70% cacao. Eet niet heel de reep op, maar pak 2 of 3 blokjes voor de smaak!

7. Gezonde muffins en koekjes

Ben je een keukenprinses, hou je van koekjes en muffins maar wil je ook op je gewicht letten? Ga dan eens aan de slag met gezonde ingrediënten. Maak bijvoorbeeld eens havermoutmuffins, bananabread of havermoutkoekjes.

8. Gedroogde vruchten

Een handje gedroogde vruchten, zoals moerbeien, cranberry’s en gojibessen is een gezond tussendoortje. Deze zijn gewoon in de supermarkt in zakjes te koop.

9. Smoothie

Een smoothie is een perfect lekker en gezond tussendoortje barstensvol met vitaminen. Je kunt er eindeloos mee variëren.

10. Yoghurt met muesli

Magere yoghurt is heel gezond én je hebt gelijk je zuivel binnen. Toch vind ik de zure smaak van yoghurt nooit echt lekker en het smaakt al helemaal niet als tussendoortje. Voeg daarom eens wat muesli toe. Dit geeft de yoghurt meer smaak en je hebt iets om op de kauwen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>