Tip van Voedingscentrum

Tijdens werktijd letten op je voeding is niet altijd eenvoudig; yoghurt, vleeswaren en verse fruitshakes hebben koeling nodig. Een borrel of taart op het werk kan roet in het eten gooien wanneer je net goed bezig bent met afvallen. Het Voedingscentrum stelt ons echter gerust. Het is geen probleem om een dagje te zondigen, als je meteen de volgende dag een Balansdag inlast. Een Balansdag houdt in dat je een dag na het zondigen gezond en minder eet. Op die manier blijf je op gewicht. Op de website van het Voedingscentrum kun je de Balansdagtest doen. Zo kun je zien of jij en je collega’s wel zo’n Balansdag kunnen gebruiken.

Het Voedingscentrum is een autoriteit die consumenten informeert op basis van wetenschappelijke informatie. Kijk eens op de website, want er staan enorm veel tips op over gezonde, veilige en duurzame voeding. Verder staan er ook erg veel lekkere recepten voor elke dag van de week op de website van het Voedingscentrum.

Wanneer je graag gezond wilt eten op het werk, probeer dan bij je leidinggevende voor elkaar te krijgen een koelkast aan te mogen schaffen. Hierin blijven gezonde producten, zoals yoghurt, 30+- kaas enzovoort, lekker. Een tipje uit eigen ervaring: bedenkt van te voren wat je wilt eten die dag en koop niets. Als je honger hebt kom je namelijk veel sneller in de verleiding ongezonde snacks te kopen. Weet je van jezelf dat je hier moeite mee hebt, neem dan geen geld of pinpas mee naar je werk! 0% vet en 0% suiker yoghurt en fruit met een glas water of groene thee is een gezonde lunch. Het Voedingscentrum adviseert mensen om vooral gevarieerd te eten. Op de website van het Voedingscentrum beschrijft zij de Schijf van Vijf, waar je elke dag iets uit zou moeten eten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>