Denim collectie C&A F/W

Denim collectie C&A F/W

kids denim C&AEen spijkerbroek is het meest voorkomend kledingstuk in een kledingkast.

Ongetwijfeld ook een van mijn favoriete kledingstukken, gemakkelijk te combineren en comfortabel. Het komend seizoen zullen we dan ook veel kledingstukken van spijkerstof tegenkomen.

Denim on the move

C&A lanceerde deze maand dan ook de campagne ‘Denim on the Move’.

In deze campagne staan de alledaagse momenten in een stadse omgeving centraal.
In de denim collectie van C&A  F/W kom je dan ook allerlei denim kledingstukken tegen.
Denk aan bijvoorbeeld jeans, blouses, jasjes en jurkjes.

Op de catwalk zag je dat de denim collectie van C&A F/W veel gecombineerd werd met de schotse ruit. Denim op denim kon echt niet vroeger, maar nu wel. Verschillende soorten kleuren denim kunnen prima met elkaar gecombineerd worden. een groot verschil is dat de denim kledingstukken nu opgeleukt wordt met risten onderaan de pijpen van de broeken of kanten schouderstukken.  Ook de studs zien we weer, maar ook parels of andere details. Echte musthaves voor het komende seizoen.

De denim collectie van C&A F/W, werd door PR bureau Linden& Barbosa en evenementenbureau JEZ op een unieke manier bekend gemaakt aan pers en online influencers.  De twee creautivelingen kwamen met het 7 dagen concept. Hierin kreeg elke dag een ander thema: Laidback Sunday, Manic Monday, Trendy Tuesday, Winning Wednesday, Throwback Thursday, Casual Friday en Sparkling Saturday. Maar elk thema bestond uit het dragen van demin, elke dag van de week.  Voor dit concept werd er voor een loods gekozen om het gevoel van denim in de stad een krachtig karakter te geven. Op het evenement kwamen veel fashion bloggers, modejournalisten, stylisten en fonografen af. Helaas waren wij er niet bij om dit met eigen ogen te aanschouwen. 

Denim collectie ca

Uit het denimonderzoek van Gracia in opdracht van C&A kwamen enkele leuke denim weetjes.

Wist je dat:

  • 80% van de Nederlandse vrouwen 3 dagen van de week een kledingstuk van denim dragen
  • 85% de jeans haar favoriete kledingstuk vindt
  • Een skinny jeans het favoriete jeansmodel is van 64% van de vrouwen
  • 38% van de vrouwen een string onder hun jeans dragen en 36% een hipster
  • 72% van de vrouwen geeft aan dat zij het niet nodig vinden dat hun jeans van een A-merk is.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>