Concurrentiestrijd tussen supermarkten gunstig voor de kerstboodschappen

Goed nieuws; inkopen doen voor het kerstdiner dit jaar is gunstig voor onze portemonnee. Er wordt een kerstslag verwacht tussen de supermarkten. Deskundigen geven aan dat de kerstmaaltijd net zo goed bij de Lidl kan wordt gekocht als bij de Albert Heijn. Retail- en merkendeskundige Paul Moers voegt hieraan toe dat er nog nooit eerder zo’n concurrentiestrijd is geweest tussen de supermarkten op kerstartikelen. De supermarkten zullen nu wel een hevige strijd moeten voeren om het jaar goed af te kunnen sluiten.

Albert Hein is de voorgaande jaren altijd een favoriet geweest met de kerst voor de speciale kerstinkopen. Nu heeft de Albert Heijn er concurrenten bij gekregen die in de aanval gaan. Lidl heeft een mooi kerstassortiment met topproducten die scherp geprijsd zijn. C1000 komt met een kerstreclame om het publiek voor zich te winnen.

Volgens Paul Moers is de concurrentiestrijd zo heftig, omdat de totale supermarktomzet dit jaar maar met 1% is gestegen. Voor het eerst in de geschiedenis is het dus zo dat, gecorrigeerd voor inflatie, de omzet gedaald is. Niet zo mooi dus voor de supermarkten. Ze moeten nu haast wel met aanbiedingen komen en klanten bij elkaar weghalen.
Voor ons als klant is dit natuurlijk iets minder vervelend, want wij houden wel van goede aanbiedingen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>